Milyen előkészületek kellenek vállalkozás indításához

2019. december 17
6605
cégalapítás debrecen területén mik a megelőző lépések?

 

Vállalkozást szeretne indítani, de nem tudja, hogyan fogjon hozzá? Szeretne körültekintően eljárni, de túl sok a részletszabály? Tájékozódjon cikkünkből, most minden kérdésére választ kaphat.

 

Cégalapítás előtt számos kérdés felmerül, amikre jó, ha tudjuk a választ. Rögtön az első, hogy egyéni vállalkozást, vagy esetleg Kft.-t, Bt.-t alapítanánk-e. Nézzük, hogyan zajlik a cégalapítás a különböző vállalkozási formák esetén. Ha pedig kérdése lenne, ne feledje: cégalapítás Debrecen belvárosában csakis az ASK Könyvelőirodában, a legprofibb és legnaprakészebb könyvelők által!

 

Egyéni vállalkozás esetén


Mindenképpen szükséges egy ügyfélkapus regisztráció, csakis online, az ügyfélkapunk segítségével lehetséges elindítani a vállalkozást. Az ügyfélkapunak a későbbiek során is nagy szerepe lesz, hiszen azon keresztül kapunk tájékoztatást, intézhetjük adóbevallásunkat, vagy tehetünk módosításokat, ha szükségesek.

 

Tevékenységi kör

El kell dönteni, hogy milyen tevékenységeket szeretnénk folytatni, ehhez segítség lehet a KSH weblapján az „önálló vállalkozások tevékenységi jegyzéke”. Ennek a keresőalkalmazása az alábbi linken elérhető:
http://www.ksh.hu/ovtj_kereso
 
A tevékenység kiválasztásakor azt is figyelembe kell venni, hogy a törvény előír-e végzettséget, engedélyköteles-e a tevékenység végzése, vagy sem. Ennek mindenképpen utána kell nézni, így elengedhetetlen a könyvelőszolgáltatás igénybe vétele. Az is előfordulhat, hogy mi magunk nem rendelkezünk a tevékenység folytatásához szükséges képesítéssel, viszont alkalmazottunk igen.

 

jó tanácsok a vállalkozás indítás előtt

 

Mindig ki kell választani egy fő tevékenységet, ami mellé felvehetünk különböző melléktevékenységeket is. Később ezek módosíthatók, illetve lehet bővíteni a tevékenységek listáját.

Ha kérdései lennének a tevékenység kiválasztásakor, forduljon hozzánk bizalommal! Könyvelőiroda Debrecen városában, sok éves tapasztalattal és profizmussal!

 

Székhely, telephely

Meg kell határozni a székhelyet és az esetleges telephelyeket. Az egyéni vállalkozás esetén döntő többségben a lakcím szokott a székhely lenni. Amennyiben a megadott székhely nem áll a saját tulajdonunkban, abban az esetben szükséges a tulajdonos vagy/és a haszonélvező hozzájárulása is az ingatlan székhelyként való használatához.

 

Egyéb teendők

A vállalkozást elektronikusan kell indítani ezen a weblapon keresztül:
https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/LoginPage.xhtml

Ehhez mindenképpen vegyük igénybe könyvelő segítségét, mert nagyon sok eldöntendő pont van, és ha rosszat választunk sokszor utólag már nem lehet korrigálni. A vállalkozás azonnal elkészül, amint az utolsó megerősítést is megnyomtuk.

Döntenünk kell arról is, hogy alanyi adómentességet válasszunk-e. Ez különösen megéri a kezdő egyéni vállalkozóknak, akik nem számolnak nagy bevétellel. Alanyi áfamentesség évi 12 millió forintos árbevételig lehetséges, afelett már szükséges feltüntetnünk számláinkon az Áfa-t.

Amint elkészült a vállalkozás szükséges bankszámlát nyitnunk, amit ha áfa körösek vagyunk, vagy utalással fognak nekünk fizetni, akkor kötelező is egyéb esetben pedig ajánlott. Ezen kívül még kell csináltatnunk bélyegzőt is.

A számlázást intézhetjük kézi számlatömbbel vagy elektronikus gépi számlázással. A kézi tömböt az adószámunkra lehet vásárolni nyomtatványboltban. Elektronikus számlázást pedig az interneten lehet sokfélét regisztrálni a vállalkozásunk adatainak a megadásával.

Amennyiben bolti kiskereskedelmet fogunk folytatni (lakosságnak értékesítünk) akkor kötelező a pénztárgép használata. Ebben az esetben be kell szerezzünk egyet. Ehhez, miután online pénztárgépet lehet már csak üzemeltetni, kérni kell az adóhivataltól egy pénztárgép kódot. Ennek hiányában nem lehet pénztárgépet vásárolni.

Az ASK Könyvelőiroda Debrecen szívében mindig segítségére van, ha cégalapítás előtt áll!

 

 

Cég esetén


a cég megindítása előtt érdemes egy könyvelővel egyeztetni.

 

Mindenképpen szükséges itt is az ügyfélkapus regisztráció, ezt már a cégalapítás előtt is meg lehet kérni.

 

Tevékenységi kör, tagok száma

Itt is el kell dönteni, hogy milyen tevékenységeket szeretnénk folytatni, ehhez segítséget szintén a KSH weblapján találunk, a „Gazdasági tevékenységek egységes ágazati osztályozási rendszere” TEÁOR számok jegyzéke”. Ennek a keresőalkalmazása az alábbi linken elérhető:
http://www.ksh.hu/teaor_kereso

Ebben az esetben is érdemes utánanézni, hogy engedélyköteles tevékenységről van-e szó, hiszen ez akár többletköltséggel is járhat.

Ha a cégalapítás Debrecen városában esedékes, keressen minket! Nézzük a további teendőket!

Cégalapításnál fontos tisztáznunk a tagok személyét, és hogy hányan lesznek (KFT esetében lehetőség van 1 fős céget alapítani, BT esetén viszont minimum 2 fő szükséges)

 

Székhely és telephely

Meg kell határozni a székhelyet és az esetleges telephelyeket. Cégalapításnál is nem saját tulajdonú ingatlan esetén szükséges az ingatlan tulajdonosának, esetleg a haszonélvezőnek a hozzájárulása is. Lehetőség van székhelyszolgáltatót is igénybe venni, ha cégalapításkor egyéb ingatlant nem tudunk megjelölni székhelyként. A székhelyszolgáltatókkal arra szerződhetünk, hogy ingatlanjukat cégünk székhelyeként jelölhessük meg, ők pedig kezelik postánkat, tárolják iratainkat.

 

Tőke

A tagok vagyoni betétjéről is ekkor kell dönteni. BT esetén nincs korlátozás, akár 10 ezer Ft is lehet a törzstőke, KFT esetén viszont meg van szabva a törzstőke minimuma, ami a jelenlegi szabályozás szerint 3 millió Ft. Azt is el kell döntenünk, hogy az egyes tagok milyen arányban adják a törzstőkét, ez azért is fontos, mert később, osztalékfizetés esetén a törzstőke arányában kaphatnak részesedést a cégből.

 

További teendők

Cégalapításhoz szükséges ügyvédet fogadnunk. Csak ügyvéd készítheti el a cég alapító okiratát, melyet aláírás után ő is ad be a cégbíróságnak elektronikusan. Itt már nem alakul meg azonnal a cég mint az egyéni vállalkozás, de általában 3-5 napon belül a cégbíróság bejegyzi.

Amint elkészült a cég kötelező bankszámlát nyitnunk. Ezen kívül itt is kell csináltatnunk bélyegzőt is.

A számlázást intézhetjük itt is kézi számlatömbbel vagy elektronikus gépi számlázással. A kézi tömböt a cég adószámára lehet vásárolni nyomtatványboltban. Elektronikus számlázást pedig az interneten lehet sokfélét regisztrálni a cégünk adatainak a megadásával.

Amennyiben bolti kiskereskedelmet fogunk folytatni itt is érvényes, hogy kötelező a pénztárgép használata. Ehhez is ugyanúgy szükséges kérni az adóhivataltól egy pénztárgép kódot.

Mint láthatjuk rendkívül körültekintően kell eljárni cégalapítás során, hiszen egy félresikerült kattintás jókora bírságot eredményezhet. Érdemes már a kezdetektől egy olyan könyvelővel együtt dolgozni, aki a cégalapítás minden részleténél körültekintően jár el. A cégalapítás Debrecen városában könyvelőirodánknak mindig gördülékenyen és profin zajlik. Keressen minket bizalommal!

címkék: