Cégalapítással kapcsolatban az első legfontosabb, hogy mindenekelőtt egyeztessünk egy hozzáértő szakemberrel, mielőtt belevágnánk. Ugyanis számos kérdés merülhet fel, amiben egy tapasztalt szakember hathatós segítséget nyújthat. Könyvelőirodánk már a kezdetektől támogatja ügyfeleit, így a cégalapítás Debrecen és vonzáskörzetében gördülékenyen és probléma mentesen történhet.
Amiben számíthat ránk, ha komolyan gondolkozik a cégalapításon
Cégünk ingyenes, személyre szabott tanácsadással segíti, ahol a vállalkozás indítás részleteit tisztázzuk:
- Átbeszéljük az adózási szabályokat.
- Elsőként bármely formát is választanánk szükség lesz egy ügyfélkapus regisztrációra.
- A tevékenységhez, a várható forgalomhoz igazodva megkeressük a legmegfelelőbb vállalkozási formát.
- Másodállásban, illetve kisebb forgalom esetén az egyéni vállalkozás javasolt.
- Az egyik legjobb adózási forma a KATA adózású egyéni vállalkozás, vagy BT feltéve, hogy az előírt kereteken belül tervezzük a vállalkozás bevételeit. (Áfa mentesen 666.666,-Ft/ hó Áfásan 1.000.000,-Ft/hó)
- Kicsit nagyobb forgalom esetén már érdemesebb cégben gondolkodni, ami jellemzően BT vagy KFT szokott lenni.
- Elmondjuk, hogy milyen lépések megtételére van szükség ahhoz, hogy elindítsuk a kiválasztott formában a vállalkozásunkat.
- Segítséget nyújtunk az elinduláshoz.
- Cégalapítás esetén a partner ügyvédi iroda segítségével gyorsan és zökkenőmentesen tudja megalapítani a cégét.
- Akár néhány napon belül működhet is cége.
- Bejegyzést követően elkészítjük a különböző hatóságok felé a szükséges bejelentkezési nyomtatványokat, melyeket jóváhagyás után el is küldünk.
- A vállalkozás beindítását követően 2 hónapig teljesen ingyen könyveljük cégét, segítve ezzel a kezdeti nehézségeken.
Kapcsolatfelvétel
Fontos információk, tanácsok cégalapításhoz
Vállalkozás indítás első kérdései
Ha megvan, hogy mivel szeretnénk foglalkozni, akkor ezek a legelső eldöntendő kérdések:
- A cég székhelye: Ez jellemzően lehet valamelyik tulajdonos lakcíme is. De lehet egy bérelt vagy saját iroda, műhely, bolt is. Ami nagyon fontos, hogy a székhelyen látható módon az ajtón, kapun, kerítésen egyértelműen ki kell írni a cég nevét (lehet cégtáblát is kitenni, de akár egy matrica is lehet). Ez nem csak amiatt fontos, hogy a postás megtalálja a céget, hanem az adóhatóság is szokta néha ellenőrizni a kiírás meglétét.
- Telephely: Székhelye minden cégnek van. Amennyiben több helyszínen, üzletben, raktárban, irodában működik a cégünk, akkor ezeket már telephelynek nevezik. Akármennyi telephelye lehet egy cégnek, de ezeket cégalapításkor külön fel kell tüntetni a társasági szerződésben. Amennyiben több településen is fogjuk üzemeltetni a cégünket, akkor ezekre a településekre mindenhová be kell jelenteni az önkormányzathoz a működést.
- Cégnév: Nagyon fontos, hogy csak olyan cégnevet használhatunk, ami még nem létezik. Fő szabály, hogy minimum 3 karakter eltérésnek kell lennie a már meglévő cégnevektől. A cégalapítás során ezt az www.e-cegjegyzek.hu portálon lehet ellenőrizni. Valamint kérjük hozzá a könyvelő vagy az ügyvéd segítségét is. Minél egyedibb nevet találunk ki, annál valószínűbb, hogy nincs még olyan a piacon.
Élő példa, hogy olyat is visszautasított a cégbíróság hogy „Alma Trans” és „Alma Trade” miután a Trans és a Trade szavak között csak 2 betű eltérés van.
De gyakori példa, hogyha olyan nevet választunk, ami már létezik, akkor megoldás lehet, ha valamilyen elő vagy utótaggal bővítjük a cégnevet:
Pl: Ananász KFT már létezik, így ilyen nem lehet még egy, de Zöld Ananász KFT vagy Ananász Gold KFT már működhet.
- Tevékenységek: A cégalapításkor meg kell adni, hogy mik azok a tevékenységek, amiket folytatni szeretnénk, ehhez segítségünkre lehet a www.ksh.hu honlapon a TEÁOR számok, illetve az ahhoz kapcsolódó keresőprogram. A tevékenységek közül ki kell választanunk egyet, ami a fő tevékenység lesz, ami leginkább jellemző majd a cégünkre, illetve várhatóan ebből származik majd a legtöbb bevétel. Fontos, hogy csak olyan tevékenységet adjunk meg, amit tényleg el is kezdünk a közeljövőben. Ugyan nincs korlátozva a tevékenységek száma, de a hatóságok iránymutatása szerint, nem kell olyan tevékenységet bevenni, amit még nem tudunk, hogy fogunk-e csinálni! Azért sincs nagyon jelentősége, hogy sok tevékenységünk legyen, amivel nem foglalkozunk, mert amikor szükséges be lehet utólag is jelenteni, vagy megszüntetni tevékenységeket, ami nem jár költséggel.
- A tulajdonos jogállása: Fontos megvizsgálni, hogy a társaságnak az a tulajdonosa, aki ügyvezető is egyben és a cégben dolgozni fog neki milyen jogviszonyt létesítsünk? Az első, amit vizsgálni kell, hogy van-e neki jelenleg fennálló 8 órás munkaviszonya, esetleg nappali tagozatos tanuló, vagy netán nyugdíjas. Amennyiben az előző csoportok valamelyikébe tartozik, akkor jellemzően nem kell utána járulékot fizetni, mindaddig amíg ez a jogviszonya fennáll! Amennyiben viszont nincs ilyen jogviszonya, vagy a későbbiek folyamán megszűnik ez a jogviszony, akkor itt az újonnan alapított cégben ő fő állásúnak minősül. Ez azt jelenti, hogy a garantált bérminimum (ami a minimálbér emelt összege a szakvégzettséggel rendelkezőkre vonatkoztatva) után meg kell fizetnie maga után a járulékokat minden hónapban az alakulás napjától, függetlenül attól, hogy van bevétele, vagy nem a cégnek. Még abban az esetben mentesülhet ez alól, ha egy másik cégben is tulajdonos, vagy főállású egyéni vállalkozó és ott fizeti meg a járulékokat (kivétel ez alól ha KATA-s, mert az nem váltja ki hogy itt fizetni kelljen)
- A Vállalkozás Tőkéje:
- Egyéni vállalkozás esetén nincs ilyen!
- Cég esetén BT-nél nincs az összeg megszabva, akár 5-10 ezer Ft is lehet, míg KFT esetében minimum 3 millió Ft a kötelező törzstőke, amit a tulajdonosoknak kell a saját vagyonukból a cég rendelkezésére bocsátaniuk.
Gyakori tévedés, hogy a törzstőkét le kell kötni, és nem szabad hozzányúlni. Ez nem igaz.
A törzstőke a cég vagyona. Így azzal gazdálkodhat. Gyakorlatilag bármire költheti, ami a cég érdekében felmerülő költség. Ez lehet akár eszköz beszerzés, bérleti díj, rezsi, fizetés a tulajdonosnak és a dolgozóknak, de a fizetendő adókra és járulékokra is lehet fordítani stb.
Első teendők a cégalapítás követően
- Mindenképpen kell nyitni egy bankszámlát! A cégalapítást követően ezen keresztül kell intézni a cég pénzügyeit. Ide érkezhet be az eladott áruk, szolgáltatások ellenértéke, ezt kell összekötni a bankkártya terminállal, valamint erről kell teljesíteni a cég fizetni valóit is, ami lehet bér, adó, járulék, már vállalkozásoknak fizetendő számlák, pl.: rezsi, bérleti díj, áru ellenértéke, szállítás, szolgáltatás stb. valamint erre kell az alakulástól számított 8 napon belül befizetni a törzstőkét is.
- A cégalapítás során készíttetni kell egy cégbélyegzőt, amin a következő adatokat kell szerepeltetni:
- Cégnév
- Székhely cím (esetleg telephely cím is)
- Cégjegyzékszám
- Adószám
- bár nem kötelező, de érdemes a bankszámlaszámot is feltüntetni
- opcionálisan lehet rajta még logó, telefonszám, e-mail cím, honlapcím stb.
- Számlatömb! Mindenképpen szükségünk van számlára, amit lehet kézi (nyomtatványboltban kapható tömb) vagy lehet gépi program is. Gépi program esetén a program használatbavételétől számított 15 napon belül be kell jelentsük az adóhatósághoz, hogy milyen programot használunk. Ezt meg kell tenni akkor is, ha váltunk programot, illetve ha egy program használatát befejezzük. Illetve eleget lehet tenni a bizonylatadási kötelezettségnek pénztárgéppel is, de ebben az esetben is kell, hogy legyen számázás, mert ha valaki számlát kér, akkor azt külön ki kell állítani, kivéve, ha a pénztárgépben esetleg van ilyen funkció, mert akkor azt is lehet alkalmazni, de a legtöbb pénztárgép erre nem alkalmas.
- Pénztárgép: Az előző pontban volt róla szó, de fontosnak tartom megemlíteni, hogy annak, aki valamilyen kereskedelmi egységet működtet, ahol lakosságot is kiszolgál, akkor ott kötelező a pénztárgép használata. Jelenleg már csak olyan pénztárgép használható, ami online-gép, tehát folyamatosan kapcsolatban van a NAV szerverével.
Reméljük, hogy hasznosak voltak az általunk megosztott információk. Szívesen segítjük egy személyes tanácsadás keretében is.
Kérem, keressen bizalommal a 20-251-7456 telefonszámon!
ASK Debreceni Könyvelő Iroda